Szövegdoboz:

 

                                   Szakmai önéletrajz

 

Nevem: Dr. Nagy Mihály, 1946. október 11.-én születtem Hajdúdorogon. Általános iskolai tanulmányaimat is ott kezdtem, és ott is fejeztem be jeles eredménnyel. A középiskolát 1965.-ben végeztem el a hajdúnánási Körösi Csoma Sándor Gimnáziumban szintén jeles eredménnyel. Itt kezdtem matematikával komolyabban foglalkozni. Harmadikos koromban az Arany Dániel matematika versenyen az országos döntőig jutottam.

            Az érettségi után előfelvételivel felvettek a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetem matematikus szakára. Bekapcsolódtam a tudományos diákköri munkába, ahol Dr. Daróczi Zoltán irányításával analízissel és információelmélettel foglalkoztam. Szakdolgozatomat is ebből a témakörből írtam. Ezzel párhuzamosan egyre inkább érdekelt az akkor még csak kialakulóban lévő számítástechnika és a matematika gyakorlati alkalmazási lehetőségei. Az egyetemet 1972.-ben fejeztem be jó eredménnyel.

            Egy évig a Magyar Gördülőcsapágy Művekben dolgoztam matematikus-szervezőként.

            1973.-ban a Bessenyei Tanárképző Főiskola Matematika Tanszékére kerültem, ahol a Számítóközpontban lettem tanársegéd.

            1992.-ben kineveztek a Számítástechnikai és Informatikai tanszék vezetőjévé.

            Főiskolára kerülésem után bekapcsolódtam a tudományos kutatómunkába. Jelentős eredményeket értem el a matematika gyakorlati alkalmazásaiban. Biometriával foglalkozván kapcsolatba kerültem a Nyíregyházi Konzervgyár egy gyakorlati problémájával, amelyet (munkatársaimmal együtt) sikerült egzakt módon megoldani. Egy olyan számítógépes termelésirányítási rendszert valósítottunk meg, amelyért a gyár akkori vezetői állami díjat kaptak. Az itt megkonstruált eljárást sikerült általánosítani. Ennek alapján írtam meg doktori dolgozatomat "Termesztett növények produkciójának matematikai modellezése ökológiai tényezők alapján." címmel. Disszertációmat 1983.-ban Summa cum laude minősítéssel védtem meg.

            Számos kolléga fordult hozzám matematikai és számítástechnikai segítségért doktori, illetve kandidátusi dolgozatának elkészítéséhez. A legtöbb esetben az egyszerű segítségen túl az egész témakör teljes analízisét kellett megcsinálnom a dolgozat sikere érdekében.

            Fő kutatási témáim: a biometria, az oktatóprogramok és a képességfejlesztő programok területe. Az utóbbi témakörben több nemzetközi előadás és cikk született a CHILDREN IN THE INFORMATION AGE című konferenciákon. Ezen a kétévente megtartandó konferencia sorozaton (Várna, Szófia, Gmunden, Barcelona, Birmingham) számos angol nyelvű előadást tartottam a több mint ötven országból megjelent kutatók előtt. Ezeket az előadásokat, valamint cikkeket a publikációs jegyzékem részletesen tartalmazza.

            Rendszeresen részt veszek az Országos Tudományos Diákköri Konferenciákon, mint szervező, vagy zsűri elnök. Emellett számos hallgatóm nyert különböző díjakat az OTDK-kon.

            Jelenleg a biometriai kutatásokban közös témában dolgozom a Debreceni Agrártudományi Egyetemen Dr. Szász Gábor egyetemi tanárral "Fontosabb szántóföldi növények produkciójának agroökológiai modellezése" című témámon, melyet  PhD témaként is kutattam. 1999. december 13-án sikeresen megvédtem témámat, és 2000. november 11-én a Debreceni Egyetemen PhD doktorrá avattak és kineveztek főiskolai tanárrá.


Oktatott tárgyak:

 

            Bevezetés az informatikába,

            A programozás elemei

            Programozási nyelvek

            Matematikai alkalmazások

            Adatbázis-kezelés

            Az Internet programozása

            Numerikus módszerek

            Számítógép architektúrák

            A programozás módszertana

 

Kutatott tudományterület:

 

            Biometria

            Produkciómodellezés

            Oktatási programok tervezése, és kivitelezése.

            Képességfejlesztő programok tervezése, és kivitelezése.

 

 

 

Előléptetések:

 

            - 1973. tanársegéd

            - 1978. adjunktus

            - 1986. docens

            - 2000. főiskolai tanár

 

Társadalmi szervezeti tagság:

 

            - Szakszervezet 1972.

            - Bolyai J. M.T. tag 1973.

            - NJSZT tag 1975.

- A Magyar Tudományos Akadémia Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyei Tudományos 

   Testülete Alkalmazott Informatikai Albizottsága 2000.

 

 

Megbízatások:

 

            - A Bolyai J.Matematikai Társulat Informatikai

               Bizottságának tagja

            - TIT tag

            - NJSZT Oktatási Szakosztály vezetőségi tagja

            - A Tanárképző Főiskolák Számítástechnikai

               Szakbizottságának tagja

            -  A XXII.OTDK. Informatikai Szekció ügyvezető elnök.

            -  A Magyar Tudományos Akadémia Szabolcs-Szatmár-Bereg-megyei Tudományos        Testülete Alkalmazott Informatikai Albizottságának elnöke.


Kitüntetések:

 

            - Miniszteri Dícséret, 1978.

            - FEB emlékérem, 1983.

            - Kíváló Munkáért, 1985.

            - Kíváló FEB vezető, 1989.

            - Országos Diákköri Tanács  Pro Sciencia Bizottsági kitüntetés, 1995.

            - Nyíregyházi Főiskoláért Érdemérem 2007.

 

Tudományos fokozat:

 

            Egyetemi doktori fokozat

            Debrecen, ATE, 1983.

            "Termesztett növények produkciójának matematikai modellezése        ökológiai        tényezők alapján." 

            sz: D‑513/1983.

 

            Fontosabb szántóföldi növények produkciójának agroökológiai modellezése

            Ph.D. fokozat

            Debreceni Egyetem 19/2000. Ph.D.

 

Kéziratok, oktatási segédanyagok:

 

            1.         Házijegyzet a Numerikus és gépi módszerek című tárgy tanításához.

                        1975. /társszerző/

            2.         Bevezetés a számítástechnikába

                        1990. /Társszerző/

            3.         Játékos képességfejlesztés számítógéppel.

                        Könyv,  a STUDIUM Kiadónál. társszerző 1993.

4.                  Számítástechnika: Az alapoktól az Internetig

Könyv, Bessenyei Kiadó 1999, 2000, 2007.

 

Konferenciákon részvétel, előadás:

 

            1.         FEB munka a BGYTKF‑án.

                        Eger, 1981.

            2.         A személyi számítógép programozása.

                        Tanári továbbképzés. Nyíregyháza, 1983.

            3.         A személyi számítógép szerepe a műszaki életben.

                        Fiatal műszakiak és közgazdászok versenye,

                        Nyíregyháza, 1983.

            4.         Számítógépes programrendszerek az oktatásban és a

                        vállalati munkában.

                        TIT szabadegyetem. Nyíregyháza, 1984.

            5.         Személyi számítógépek az oktatásban. /Előadássorozat/

                        Megyei Művelődési Központ. Nyíregyháza, 1984.

            6.         A személyi számítógépek pszichológiai alkalmazásai.

                        Rátz László Matematikai Vándorgyűlés. Győr, 1985.

            7.         Részvétel a "CHILDREN IN AN INFORMATION AGE

                        TOMOROW`S PROBLEMS TODAY" című NEMZETKÖZI

                        konferencián.

                        (Számítógépes programok bemutatása) VÁRNA, 1985.

            8.         Demonstrációs műszerek pszichológiából.

                        Kutatásmódszertani Szeminárium.

                        Nyíregyháza, 1986.

            9.         Négy oktató és demonstrációs program bemutatása.

                        NJSZT. Oktatási Szakosztály Software‑börze.

                        Nyíregyháza, 1986.

            10.       Számítástechnika az oktatás szolgálatában.

                        Pedagógiai Napok. Mátészalka, 1987.

            11.       Számítógépes Oktató és Vizsgáztató rendszer I. Országos

                        Mikroszámítógépes Találkozó.

                        Budapest, 1986.

            12.       The Role of Personal Computers in Checking Knowladge as Well as                          in inproving Abilities and Creativity.

                        Second International Conference "Children in the

                        Information Age"

                        Sofia, 1987. Ludmilla Zhivkova Kulturcentrum,

                        RCZ szekcio

            13.       Számítógép az oktatásban.

                        III. Magyar Számítástechnikai Oktatási Konferencia.

                        Debrecen, KLTE 1987.

            14.       "Számítástechnika a felsőoktatásban"

                        Az NJSZT MG. Szakosztályának rendezvényén.

                        MGF, Nyíregyháza, 1988.

            15.       "Computer System of Checking and Evaluting" Poster

                        előadás az ICME‑6. Matematikai világ konferencián.

                        Budapest, 1988.

            16.       XIX. OTDK. Zsűrielnök

                        Győr, 1989.

            17.       Third International Conference: "Children in the

                        Infornation Age:" Human Developmant and Buarking

                        Technologies.

                        "Computer programs for Developing Skills and Abilities."

                        Sofia, 1989.

            18.       "Computer‑programs for Developing Abilities"

                        Skive, Dánia, 1989.

            19.       A szállítási feladat egy lokális perifériális megoldása számítógéppel

                        III. Nemzetközi Mezőgazdasági Operációkutatási Konferencia

                        Gödöllő, 1991.január 14-16.

            20.       Országos Diákköri Konferencián zsürizés

                        Debrecen, KLTE 1991. junius

            21.       A NYIDOFER Dohányszállítási Számítógépes Modellje

                        IV.Nemzetközi Mezőgazdasági Operációkutatási Konferencia

                        Gödöllő, 1992. január 20-22.

            22.       "Computers for Testing and Developing  Abilities"

                        IFIP Conference: "Informatics and Changes in Learning"

                        June 7-11, 1993. Gmunden, Austria.

            23.       Computers for Developing Mathematical Skills and Abilities

                        IFIP WG 3.1 Working Conference

                        October 17-21, 1994. Barcelona, Spain.

            24.       XXII. OTDK. Informatikai Szekció. Nyíregyháza, 1995. április 3-4-5.

                        Főszervező. Zsüri elnök.

            25.       XXIII. OTDK. Tantárgypedagógiai Szekció.Eger, 1997. április 4-5.

                        Zsüri elnök.

            26.       XXIV. OTDK. Tantárgypedagógiai Szekció.Nyíregyháza, 1999. április 3.-4..

                        Zsüri elnök.

 

Pályázatok, tanulmányutak:

           

            A személyi számítógépek szerepe az ismeretek

            ellenőrzésében, a képességek fejlesztésében.

            ÚSTI nad LABEM Cseszlovákia, 1987.

            "Computer‑programs for Developing Abilities"

            Skive, Dánia, 1989.

            Részvétel 1985-87-89 májusában Bulgáriában megrendezett : "Children in 

           the        Information Age" nemzetközi konferenciákon. Részvétel előadással

           IFIP      nemzetközi       számítástechnikai konferencián 1993-ban az ausztriai   Gmundenban, valamint 1994-ben Barcelonában.

            Az INTERNET alkalmazási lehetőségei az oktatásban. OTKA. 1996.

            Témafelelős, és részvétel, az „INTERNET felhasználási lehetőségei az önképzésben 

            és  távoktatásban” című kutatásban. (PFP-3273/1997.)

            Témafelelős, és részvétel az „Általános informatikus” - nem tanári szak programjának
            kidolgozásában. PFP. 1.1.b (1.2) kutatás 1999.

 

 


Publikációs jegyzék

 

 

1. NAGY M. (1977): Feladatlapok alkalmazása az általános iskolai gyakorlai

     foglalkozásokon és az eredmények matematikai statisztikai értékelése számítógép 

     segítségével.

     Acta Pedagogia, 1977. 99‑132.o.

 

2. NAGY M. (1978): A számítástechnika oktatásának tapasztalatai.

     Felsőoktatási Szemle, 1978./11. 685‑689.o.

 

3. NAGY M. (1980): Feladatlapok értékelése TPA‑i/1001 típusú számítógéppel.

     Acta Pedagógia, 1980. 65‑84.o.

 

4. NAGY M.– TUBA Z. (1980):A síkfőkúti cseres‑tölgyes fény‑ és sugárzásstruktúrája.

    Acta Biológia, 1980. 49‑63.p.

 

5. NAGY M. (1980):Termelési függvények információ tartalma a növény  termesztésben.

    Tudomány és Mezőgazdaság, 1980./1. 27‑34.p.

 

6. NAGY M. (1980):Termelési függvények információ tartalma a növény termesztésben.

     Tudomány és Mezögazdaság, 1980./1. 27‑34.o.

 

7. NAGY M. (1981): A diáktanárok módszertani továbbképzése matematikából és fizikából

    Nyíregyházán. F E B, 1981./3. 79‑100.o.

 

8. NAGY M. (1982): Biometriai módszerek alkalmazása a mezőgazdaságban.

     Acta Biológia, 1982. 5‑12.o.

 

9. NAGY M. – TÓTH L.né (1982): Építőipari munkák számítógépes költség‑ és erőforrás 

     tervezése.

     Számítástechnika, 1982./9. 5.o. (társszerző)

 

10. NAGY M. (1983):Termesztett növények produkciójának matematikai modellezése

      ökológiai tényezők alapján. Egyetemi doktori disszertáció,

      Debrecen, ATE. sz. D-513/1983. (DATE Könyvtár)

 

11. NAGY M. (1984): Szakmunkás illetve értelmiségi családból származó

      Főiskolai hallgatók tevékenységrendszere összehasonlításának FEB‑es

      összefüggései. FEB, 1984./6.

 

12. NAGY M. (1984): Számítástechnika az iskolában.

      Pedagógiai Műhely, 1984. szept. 37‑41.o.

 

13. NAGY M.- ISZÁJ F.(1985): Bevezetés a számítástechnikába. Parancsok, utasítások.

      Pedagógiai Műhely, 1985. márc. 47‑55.o. (társszerző)

 

14. NAGY M. - ISZÁJ F. (1985): Bevezetés a számítástechnikába. Beépített függvények,

      grafikus utasítások.

      Pedagógiai Műhely, 1985. jun. 53‑59.o. (társszerző)

 

15. NAGY M. - ISZÁJ F. (1985): Bevezetés a számítástechnikába. A BASIC nyelv speciális

      funkciói, különös tekintettel a gépi kódú programozásra.

      Pedagógiai Műhely, 1985. szept. 49‑52.o. (társszerző)

 

16. NAGY M. - ISZÁJ F. (1985):Bevezetés a számítástechnikába. Néhány gyakorlati tanács,

      ötlet a  programozáshoz.

      Pedagógiai Műhely, 1985. dec. 47‑50.o. (társszerző)

 

17. NAGY M. - ISZÁJ F. (1985):A COMMODORE 16 személyi számítógép alkalmazási

      lehetőségei az általános iskolában. (társszerző)

      Tanulmány 180 oldal. ELTE Főiskolai Kar matematika Tanszék, III.

      Budapest, 1985. december.

 

18. NAGY M.  (1985): Biometriai módszerek a mezőgazdaságban

      ACTA Biológia 1985. p. 5-12.

 

19. NAGY M. - ISZÁJ F. (1987): Számítástechnika a Bessenyei György tanárképző

      Főiskolán

      III. Magyar Számítástechnikai Oktatási Konferencia és

      Frey Tamás Vándorgyűlés.

      NJSZT. TII. KLTE. 1987. Debrecen. 46‑49.o. (társszerző)

 

20. NAGY M. - ISZÁJ F. (1987): Pszichológiai demonstrációk és mérések néhány

      lehetősége személyi számítógéppel.  

      Acta Academiae Pedagogicae Nyíregyhaziensis tom 11/c

      Pedagogia ‑ pszichológia, Nyíregyháza, 1987. 33‑47.o. (társszerző)

 

21. NAGY M. – ISZÁJ F. (1987): The Role of Personal Computers in Checking

      Knowledge as well as in Improving Ablities and Creativity.

      Second International Conferencs. Sofia, Bulgaria 1987. 310‑321. p.

 

22. NAGY M. – ISZÁJ F. (1988):"Computer System of Checking and Evalvating"

      Abstract of  Short Communications 2. Poster Presentations. ICME‑6. Budapest,

      Hungary 1988. 67.p.

      ACTA Matematika 1988. 31‑35.p.

 

23. NAGY M.-DARVASI GY. (1988): A Fibanacci‑sorozat eloszlásának számítógépes

      vizsgálata  moduló 5c  esetén. 

      ACTA Matematika 1988. 31‑35.p.

 


24. NAGY M. – ISZÁJ F. (1989):"Computer Programs for Developing Skills and

      Abilities" Third International Conference: Children in the Information

      Age: Human Development and Emerging Technologies.

      Prepints 1. Sofia, Bulgaria 20‑30. May. 1989.

 

25. NAGY M. (1991):A szállítási feladat egy lokális perifériális megoldása számítógéppel.

      III. Nemzetközi Mezőgazdasági Operációkutatási Konferencia Kiadványa. Gödöllő 1991.

      Szerk MTA Agrár-Műszaki Bizottság

 

26. NAGY M. – ISZÁJ F. (1992): "Játékos képességfejlesztés számítógéppel"

      Studium Kiadó, Nyíregyháza, 1992. 155 old. (társszerző)

 

27. NAGY M. – HADHÁZYNÉ ISZÁLY K.- KOSTYÁNSZKI J. (1992): A NYIDOFER

      Dohányszállítási Számítógépes Modellje.

      IV. Nemzetközi Mezőgazdasági Operációkutatási Konferencia Kiadványa.

      Gödöllő, 1992.(Szerk. MTA Agrár-Műszaki Bizottság)

 

28. NAGY M. – ISZÁJ F. (1992): Szellemi háromtusa verseny tanulóknak.

      Acta Academiae Pedagogicae Nyíregyhaziensis tom 13/a

      Pedagogia ‑ pszichológia, Nyíregyháza, 1992. 407-417.o. (társszerző)

 

29. NAGY M. :(1992) Elfogadott előadás és cikk a CHILDREN IN THE INFORMATION

      AGE Nemzetközi Konferencián. SOFIA. (A Minisztérium és a Főiskola nem tudta az     

      utazást anyagilag támogatni!)

     

30. NAGY M.– ISZÁJ F. (1993): "Computers for Testing and Developing Abilities" IFIP

      Conference: "Informatics and Changes in Learning"

      June 7-11, 1993. Gmunden, Austria. XII./5-8.

 

31. NAGY M. – HADHÁZYNÉ ISZÁLY K. (1993): Számítástechnikai háttére alapozott

      minőségbiztosítási rendszer a NYIDOFER RT-nél.

      V. Nemzetközi Mezőgazdasági Operációkutatási Konferencia Kiadványa

      Gödöllő 1993. Szerk MTA Agrár-Műszaki Bizottság

 

32. NAGY M.– ISZÁJ F. (1994): "Computers for developing mathematical skills and

      Abilities" IFIP WG 3.1 Working Conference: Integrating

      Information Technology  into Educatidon Focus Group: 11-13. old.

      Barcelona, October 17-21, 1994.

 

33. NAGY M.– ISZÁJ F. (1994):"A számítógép szerepe a tanulók optimalizálásra

      nevelésében"

      MTA. SZSZBM. Tudományos Testülete

      Tudományos Ülés Összefoglalói.

      Nyíregyháza, 1994. szept. 30. - okt. 1. 127. old. (társszerző)


34. NAGY M. (1996): On repetitions in frequency blocks of  the generalized

      Fibonacci sequence  u(3,1) with u0   = u1 = 1

      Fibonacci Quarterly (USA) Vol. 34. 1996. 176-180.

 

35. NAGY M. (1996):On repetitions in freguency blocks of  the generalized Fibonacci 

      seguence  u(3,1) with u0=1, u1=5.

      Octogon Matematical Magazin. Brassó Vol.4.No.1.Ápril 1996. p.27-p.33.

 

 

36. NAGY M. – DARVASI GY. (1996): On Repetitions in Frequency Blocks of the

      Generalized Fibonacci Sequence u(3,1) With u0=u1=1

      The American Fibonacci Quarterly  vol 34. 1996. p:176-181.

 

 37. NAGY M. :(1997) A talajművelés rögaprózódási problémáinak egy matematikai

       modellje.

       Hungarian Agricultural Engineering. (Angolnyelvű MTA kiadvány.)

 

38. NAGY M. (1998): Termesztett növények produkciójának egy matematikai modellje. A  

      Magyar Tudományos Akadémia Szabolcs-Szatmár megyei Tudományos Testülete    

      Tudományos Üléseinek előadás-összefoglalói. Nyíregyháza, 1998. p.150-151.

 

39. NAGY M.– ISZÁJ F. (1998): „ Az INTERNET felhasználási lehetõségei az önképzésben,

      és a távoktatásban”

      MTA. SZSZBM. Tudományos Testülete

      Tudományos Ülés Összefoglalói. 147-148. old.

      Nyíregyháza, 1998. szept. 26.(társszerzõ).

 

40. NAGY M.– ISZÁJ F. – KATÓ G. (1999): Számítástechnika. Az alapoktól az Internetig.

      Tankönyv. 320 old. Bessenyei Tankönyvkiadó. Nyíregyháza, 1999.

 

41. NAGY M. (1999): Effect of Extreme Weather on the Arable Plants Production.

      Egy matematikai modell viselkedése szélsőséges input esetén. Szélsőséges időjárás hatása   

      termesztett növények termésére.

      A Magyar Tudományos Akadémia Szabolcs-Szatmár megyei Tudományos Testülete 

      Tudományos Üléseinek előadás-összefoglalói. Nyíregyháza, 1999. p.78.

 

42. NAGY M. (1999): Fontosabb szántóföldi növények produkciójának agroökológiai

      modellezése. Ph.D. értekezés

      Debreceni Egyetem 19/2000. Ph.D.